02 مهر 1403
16
پزشکیان: پیام ایران برای جهانیان برقراری صلح و امنیت است.

رئیس‌جمهور ایران در بدو ورود به نیویورک برای شرکت در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بر اهمیت پیام صلح و امنیت کشورمان تأکید کرد. وی در پاسخ به سؤالی درباره موضوعات کلیدی که در نشست‌ها و دیدارهای خود مطرح خواهد کرد، گفت: "پیام ما برای صلح و امنیت جهانی است و به دنبال تحقق شعار امسال سازمان ملل مبنی بر صلح و توسعه برای همه هستیم."

پزشکیان افزود: "ما باید دنیایی بسازیم که همه انسان‌ها، بدون توجه به رنگ و نژاد، بتوانند به راحتی زندگی کنند." وی همچنین به وجود استانداردهای دوگانه در جهان اشاره کرد و تصریح کرد که باید تلاش کرد تا فرصت‌های برابر برای زندگی در کره خاکی فراهم شود.

در این سفر، رئیس‌جمهور علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی، با سران کشورهای دیگر نیز دیدارهایی خواهد داشت و نظرات جمهوری اسلامی را درباره مسائل بین‌المللی مطرح می‌کند. وی همچنین با ایرانیان مقیم آمریکا گفت‌وگو خواهد کرد تا واقعیت‌های ایران را بهتر معرفی کند و به شفاف‌سازی در مورد تصویر نادرستی که از کشور به نمایش گذاشته می‌شود، کمک کند.

پزشکیان در نهایت ابراز امیدواری کرد که در این سفر بتواند صدای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی مردم ایران را به گوش جهانیان برساند.

اخبار سیاسی/ اوپو نیوز
 


اخبار مشابه

اخبار پیشنهادی

https://opobnews.com