29 شهریور 1403
20
غافلگیری دیپلماتیک پزشکیان: زبان کردی رئیس‌جمهور ایران محبوبیت کشور را در اقلیم کردستان به اوج رساند

به گزارش منابع خبری، در پاسخ به سوالی که به زبان فارسی و به طور ناقص توسط خبرنگار کردستان عراق مطرح شد، رئیس‌جمهور با لحن دوستانه و آرام به کردی سورانی پاسخ داد و اظهار کرد: روابط ما خوب است و امیدواریم که بهتر هم بشود.

این ویدیوی 31 ثانیه‌ای که شامل سوال و جواب به دو زبان فارسی و کردی بود، در ابتدا در دیدارهای رئیس‌جمهور در بغداد و سپس در سفر به اقلیم کردستان عراق و ملاقات با مقامات و رهبران سیاسی هولیر (اربیل) و سلیمانیه منتشر شد. این اقدام موجی از توجه را در افکار عمومی کردستان عراق برانگیخت.

دیپلماسی عمومی هوشمندانه رئیس‌جمهور در سفر به عراق و اقلیم، موفق به باز کردن گره‌های ایجاد شده در افکار عمومی عراق، به ویژه در بخش کردی، شد و محبوبیت ایران را به طور قابل توجهی در همسایه بزرگ غربی افزایش داد. مردم اقلیم با مقایسه رفتار رئیس‌جمهور ایران با سایر همسایگان، به‌ویژه در پی حادثه‌ای که اخیراً در استانبول رخ داد و در آن یک کرد به دلیل صحبت به زبان کردی کشته شد، مشاهده کردند که رئیس‌جمهور ایران با گشاده‌رویی و زبان کردی از دوستی و برادری سخن می‌گوید. این دوستی و برادری که در زمان بحران داعش به وضوح نشان داده شد، توسط بافل طالبانی، پسر رهبر فقید اتحادیه میهنی و رئیس‌جمهور پیشین عراق، به خوبی مورد تأکید قرار گرفت. او گفت که نمی‌توان پاسخگوی محبت‌ها و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران به اندازه تلاش‌هایی که انجام شده، بود.

ابتکار رئیس‌جمهور در استفاده از زبان کردی و پیام برادری‌اش نمونه‌ای موفق از دیپلماسی عمومی بود که به‌خوبی جایگاه ایران را در افکار عمومی عراق ارتقا داد.

اوپو نیوز
 

 

اخبار مشابه

اخبار پیشنهادی

https://opobnews.com