29 شهریور 1403
20
تایوان در کانون بحران خاورمیانه؛ چگونه انفجار پیجرها جزیره را در مرکز تنش‌ها قرار داد

پس از افشای اینکه هزاران دستگاه پیجر منفجرشده حزب‌الله با استفاده از برند یک شرکت تایوانی ساخته شده‌اند، صنعت فناوری تایوان به‌طور غیرمنتظره‌ای به سیاست‌های خاورمیانه کشیده شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که شرکت تایوانی گلد آپولو با تکذیب ساخت دستگاه‌های پیجر مدل AR-924 که در لبنان منفجر شدند، اعلام کرده که این دستگاه‌ها توسط شرکت اروپایی BAC با مجوز استفاده از برند گلد آپولو تولید شده‌اند. این شرکت تاکید کرده است که طراحی و ساخت محصولات به‌طور کامل توسط BAC انجام شده و گلد آپولو تنها مجوز برند تجاری را ارائه داده است.

وزارت امور اقتصادی تایوان نیز اعلام کرده که هیچ سابقه‌ای از صادرات مستقیم این دستگاه‌ها به لبنان ندارد و احتمال می‌دهد که دستگاه‌های پیجر پس از ساخت دستخوش تغییرات شده باشند. مقامات اسرائیلی پیش از انفجارها مقادیر کمی مواد منفجره در این دستگاه‌ها قرار داده بودند، اما تحلیلگران تایوانی معتقدند که دولت تایوان یا گلد آپولو در این ماجرا دخالتی نداشته‌اند.

این حادثه توجه به تایوان و صنعت فناوری پیشرفته آن را افزایش داده است. تایوان که به‌عنوان مرکز تولید نیمه‌هادی‌های پیشرفته شناخته می‌شود، با توجه به اهمیت صنعت فناوری‌اش برای زنجیره‌های تأمین جهانی، اکنون با سؤالات جدیدی در مورد امنیت و نقش خود در سیاست‌های بین‌المللی مواجه شده است.

این حادثه نشان‌دهنده ضرورت توجه بیشتر به زنجیره‌های تأمین و ارزیابی دقیق‌تر تأثیرات جهانی است، به‌ویژه در زمینه‌هایی که می‌تواند به طور غیرمنتظره‌ای در سیاست‌های بین‌المللی درگیر شود.

اوپو نیوز

 

اخبار مشابه

اخبار پیشنهادی

https://opobnews.com